A Sauberrel kötött megállapodás után, a faenzai istállóval sem jutott egyességre a japán gyártó. Ezzel pont került az ügy végére, és már csak a wokingiak maradásában bízhat az ázsiai motorgyártó cég.
Pedig nagyszűksége lett volna a Hondának arra, hogy még egy csapattal együttműködve tudjanak adatokra szert tenni, a McLarent is segítve ezzel. A tárgyalások vélhetően az anyagi kérdések és az idő rövidsége miatt futottak zátonyra. A Toro Rosso, így zsinórban a harmadik évében nem vált új erőforrásra, ez mindenképpen jól jöhet a Red Bull fiókcsapatának. Nem mellesleg az olasz gárda már rendelkezik egy a jövő évre szóló szerződéssel a Renault-val.
Hogy mi lesz a McLarennel? A Ferrari és a Mercedes biztosan nem ad nekik motort, így marad a francia gyártó. Azonban ez nem jelentene előrelépést számukra, egyrészt, mert a mérnökök már elkezdtek dolgozni a jövő évi autón, így vagy az időből futnának ki, vagy egy az ideinél is rosszabb szezont hoznának jövőre össze. Másrészt a Renault is megbízhatósági gondokkal küzd, és egy negyedik csapat csak tetézné a gondokat.
Írta: Sleiher Dávid