Zajlik az élet a McLarennél: Vandoorne-nal szerződést hosszabbítottak, és emellett friss erőforrást is kapott a Belga Nagydíjra, ami ha beválik, folytatást érhet a Hondának. Apropó, a japánok már külsős segítséget is kértek, és úgy látszik, mégis van B tervük egy esetleges szakításra.
A Honda elhozta Spába a harmadik számú motor második fejlesztését, azonban ezt csak a hazai közönség előtt versenyző Stoffel Vandoorne kapja majd meg, akivel pont a héten újították meg a kontraktusát a 2018-as idényre. Nagy kockázatot ugyan nem vállaltak, ugyanis ha beválik a nagy motorerőt igénylő belga pályán, akkor Alonso is megkapja az erőforrásokat szintén megviselő monzai futamra. A belga nagyon szurkol, hogy így legyen, ugyanis 35 rajthelyes büntetéssel fizetett a cseréért, mivel az ötödik belsőégésű a motort, a nyolcadik turbófeltöltőt, nyolcadik MGU-H-t, az ötödik MGU-K-t, a hatodik akkumulátort és a hatodik elektronikai vezérlést használja fel az idényben. Mindezekből azonban négy engedélyezett a szezon során. Az új erőforrást mindamellett már tesztelték az Azerbajdzsáni Nagydíjon.
A McLarennek azonban nem csak ez okoz fejfájást, ugyanis lassan megkell kezdeniük a tárgyalást Alonsóval a jövő évvel kapcsolatban, és ebben fontos elem lehet a japán motorellátó mellett való elköteleződés is. Mint ismeretes a kétszeres bajnok fizetésének nagy részét a Honda állja. Ebben kapóra jöhet mindkét félnek, hogy az ázsiaiak gőzerővel dolgoznak azon, hogy kielégítsék a McLaren igényeit. Ennek érdekében külső segítséget kaptak a motorszakértő Ilmortól, valamint a Mercedestől is. Alonsót mindez és az, hogy nem valószínű, hogy talál magának ülést jövőre egy top csapatnál, meggyőzheti, feltéve, ha az eredmények is jönnek.
Abban az esetben, ha a McLaren-Honda házasság mégis megszakadni, a wokingiak a Renault-val léphetnek partnerségre, ezzel a gyári csapata, a Red Bull és a Toro Rosso után, ők lehetnének a negyedik számú gárdája a franciáknak. Igaz, hogy nem repesnek az ötletért, de minden valószínűség szerint bevállalnák. Ami pedig a Hondát illeti, nem feltétlenül maradna csapat nélkül. Ugyan arról szóltak eddig a hírek, hogy dugába dőltek a faenzai istállóval közös projektről szóló tervek, de újabban az a fáma járja, hogy a Red Bull tovább folytatja az egyezkedést a japánokkal. Így vagy úgy, de sok még a teendő a McLaren háza táján, és még sem ők, sem mi nem dőlhetünk hátra a karosszékünkben.
Írta: Sleiher Dávid